רותי כהן

רותי כהן (למשפחת ברד”ח)

1955 – 2020

נולדה בכברי בשנת 1955 להוריה חנה ואברהם ואחיותיה שלומית, צביה. אחותה הצעירה נירית הצטרפה לבנות ברד”ח שנתיים וחצי לאחר מכן. רותי התחנכה במערכת החינוך בקיבוץ. חייה שנתיים עם משפחתה בקיבוץ רגבים כשהמשפחה התגייסה לשליחות קיבוצית, ואח”כ למדה בכיתת אלון, שם היא היתה אהובה על כל חבריה. עם סיום י”ב שנות בית ספר רותי התנדבה לשנת שירות בגרעין עודד באופקים. שירתה בחיל האוויר בנ”מ. לאחר השירות הצבאי עבדה שנה בגיל הרך בכברי ואז החליטה לצאת ללימודי אחיות בתל השומר. לאחר שלוש שנים סיימה את הלימודים והוסמכה כאחות והתחילה את עבודתה במרפאת כברי.

בשנת 87 הכירה את מיכה ושני בניו מתן ועמית.ב-88 התחתנו רותי ומיכה ונולדו להם שלושה בנים: אביטל, ישי וגל. רותי ומיכה קיימו זוגיות אוהבת, מכילה ומפרגנת וכך גם היחסים עם הבנים. ביתם היה תמיד פתוח ומקבל לכל אחד ואחת.

ב 1995 החליטה להתמקד בעבודה עם קשישים סיעודיים ונכנסה לניהול “נאות”. במשך 17 שנים ניהלה את המוסד המורכב הזה במסירות, הקרבה, נאמנות ואהבה. תחת ניהולה היה “נאות” לשם דבר. עבודתה של רותי ב”נאות” ממשיכה להדהד עד היום כשבני משפחה מספרים לנו כמה הליווי של רותי עזר להם בתקופות הקשות שבן או בת-משפחתם חלו, והחוויה האנושית והייחודית שרותי ידעה להעניק להם, בהכוונה ובייעוץ, באהבה ובקבלה.

ב-2011 רותי החליטה לסיים את תפקידה בנאות ולעבור לתפקיד אחר. היא התחילה לעבוד בקיבוץ סער כאחות וכן במוקד אחיות של קופת חולים כללית בכרמיאל. במקביל לעבודתה, נרשמה ללימודים במכון שכטר בירושלים,  בתכנית ששילבה בין מקצועה הקודם של ליווי חולים סיעודיים לליווי רוחני בראיה היהודית. אח”כ המשיכה להשתלם בנושא בקורסים שונים.

בפברואר 2016 התגלה אצלה סרטן גרורתי. למרות הבשורה הקשה, רותי, אופטימית ללא תקנה, החליטה להנות ולנצל את החיים במלואם. נסעה לטיולים בחו”ל עם המשפחה ועם חברות. כמו כן למדה במשך שנה אנתרופוסופיה בהרדוף ועוד קורסים של אמנות והחוג לידיעת הארץ. ב-2018 רותי ומיכה חגגו את נשואיהם של אביטל ומעין, ומעין הפכה להיות בת-בריתה של רותי בממלכת הגברים של משפחת כהן.

בשנה האחרונה המחלה התפרצה שוב, הכאבים היו קשים אך לא שמענו ולו לרגע ייאוש והרמת ידיים מצידה. בשבוע האחרון אזלו כוחותיה ולאט לאט כבה פתיל חייה. היא נפרדה ממשפחתה האוהבת בביתה כשאהוביה מקיפים אותה ומחבקים.

מילים לזכרה

 

 

 

 

סגור לתגובות.