סימה גולובטי

סימה גולובטי

1936 – 2016

אמא נולדה ב-6 לאוגוסט 1936 בצפון ברזיל בעיר פורטלאזה.

בת לשרה ומרדכי טהין, מהגרים ממזרח אירופה, אחות לאונה, קיבו וסירה.

להוריה היה חשוב לשמור על אורח חיים יהודי, לכן עזבה משפחתה את פורטאלזה, מקום שהקהילה היהודית היתה קטנה, לסאן פאולו שם הקהילה היהודית גדולה.

בגיל 15 אמא החלה ללכת לתנועת נוער דרור של השומר הצעיר ואף הייתה מדריכה בתנועה. אמא השתייכה לגרעין הכשרה שמטרתו הייתה לעלות לארץ ישראל, לקיבוץ יסעור. ברגע האחרון הוריה לא הסכימו שהיא תעלה לארץ והיא נאלצה לעזוב את התנועה.

במסגרת התנועה, אמא עשתה קורס דיאטנית ולאחר שלא עלתה ארצה עבדה בבית החולים במקצוע זה. בהמשך עשתה אמא קורסים נוספים הקשורים לתזונה וגם קורס בקונדיטוריה

ביולי 1956 סימה נישאת ליחיאל ונולדים להם חמישה ילדים.

בפברואר 1970, מתוך רצון לחיות במדינה יהודית, המשפחה עולה ארצה לקיבוץ כברי.

בכברי היא ממלאת מספר תפקידים, במטבח כדיאטנית אך עבודתה העיקרית, מטפלת תינוקות, היא עשתה זאת מעל עשרים שנה. בכל השנים וגם לאחר שבגרו היא תמיד ראתה בתינוקות האלו כאילו היו חלק ממשפחתה.

בכברי אמא הרגישה חלק מקהילה גדולה והיא עסקה בתפקידים לא פורמלים רבים כמו קישוטי עוגות לחתונה, בישול לאירועים מיוחדים ובמיוחד ברפואה שנקראת אלטרנטיבית,  ושאצלנו בבית היא הייתה הרפואה הראשונה.

לאחר שהגיעה לגיל פרישה אמא עבדה תקופה בנאות עד שהיא פרשה לגמרי מהעבודה.

לאחר הפרישה ועד יומה האחרון אמא המשיכה לפתח את תחומי העניין הרבים שלה כמו ציור, נגינה, גידול צמחי מרפא ובישול והיו לה תכניות רבות לעתיד.

אמא נהנתה ללוות כל אחד מהמשפחה הרחבה וחבריה הרבים בדרכו. היא ראתה את עצמה תמיד אחראית לכולם וניסתה תמיד לעזור ככל יכולתה.

באבי יחיאל, היא טיפלה באהבה ובמסירות אין קץ במשך כל מחלתו הארוכה, למרות הקשיים שהיו לה בשנים האחרונות.

יהי זכרה ברוך.

 

(כתב יהושע 16.2.2016)

 

סגור לתגובות.