לאמא – כתבה שלי

דברים שרציתי לומר לך אמא,

אני אוהבת אותך ללא גבול, כמו שאת היית אומרת לי וכותבת לי בכל הזדמנות, בזכות כל אותם דברים שעשו אותך לאדם שאת.

החל במאבק שלך להביא אותי אל העולם ולשמור עלי. בחושייך האימהיים והאנושיים עמדת מול הממסד ולא וויתרת ומלאכים לאורך הדרך שראו אצלך את הכוחות והחוכמה והרצון העז להיות אמא, עזרו לך לשמור עלי ולממש את הקשר שלנו. גידלת אותי לבד והתייחסת לזה באופן הכי טבעי שיש ואני לרגע לא הרגשתי חסר או שונות שיכלה לקחת אותנו למקומות אחרים, איך בתוך כל המורכבות של החיים שלך והמחלה, ידעת להתנהל ולנווט וידעת בדיוק מה טוב בשבילך ומה לא, התעקשת ועמדת איתן מול אנשי המקצוע והבעת את דעתך, והיתה לך דעה על כל דבר וקולך וחוכמתך נשמעו תמיד.

יש בך כוחות נפש אדירים שעזרו לך לצאת מכל משבר שהחיים והמחלה זימנו לך ורק את יכולת עם כזו מציאות לשמור על אופטימיות ולראות את הדברים הטובים, לא התעלמת מהקושי, התמודדת מולו והתעקשת לראות שיש טוב, אנושיות, אהבה ובוקר חדש שיביא אתו אור. אני יודעת שעם כל זאת עשית שיהיו לך חיים טובים, מלאים בעמל, בעשיה ויצירה.

כל מה שאני הוא ממך, נתת לי את הזכות לאורך השנים לחוות דרכך את היכולת לקבל את הדברים ולהתייחס אליהם בטבעיות ובפשטות שלהם, תמיד להגיד את האמת גם כשהיא פחות מיטיבה, להסתכל על העולם שסביב באור הנכון, את אהבת הקריאה ואת כוחה של המילה הכתובה, את החושים החדים לעצמך ולסובב אותך, את הכוחות הפנימיים שלא נגמרים, לראות תוך כך את האחר, להחזיק יד ביד לאורך הדרך ולהבין את העוצמה שבמשפחתיות ובקשרים שבתוכה.

כל חייך במעשייך ובמילותיך נטעת בי את התחושה העמוקה של אהבת אם לביתה והיא תלווה אותי ואת משפחתי לעד.

שלי              

סגור לתגובות.