ברכה – הספד יעל

ברכה שנכתבה לפני שנה, לכבוד יום הולדת 90

 

אבא יקר!

מה מברכים ליום הולדת 90?

נראה לי שזו בעיקר הזדמנות חגיגית להגיד שבחו של אדם בפניו, בפרהסיה, במחיצת משפחתו המורחבת הכוללת 4 דורות, ובמחיצת אוסף חבריו ומכריו.

אז הנה ברכה, (שהפכה להספד) שאף שאין בה אזכור עלילות גבורתך בתקופת הפלמ”ח, יש בה כמה מילים על איך אתה מתנהל בחיים האלה ללא חשש כמעט מכלום.

יש לך יכולת לקרוא תמונת מצב, לנתח אותה בחוכמה ובמהירות לפרטי פרטים, ולייצר לעצמך תובנות מגובשות. בנוסף, יש לך גם יכולת קבלת החלטות, מבלי להתבלבל, בלי לנסות למצוא חן או לרצות את כולם.

לניתוח תמונת המצב אתה נוהג להוסיף ראייה אופטימית, אמונה שיהייה טוב, אבל לא מתוך חפיפניקיות או שיטת ה”סמוך” הידועה, אלא מתוך בטחון מלא שאכן כך יהייה, ואתה תדאג ביסודיות ובנחישות שכל מה שתלוי בך ייעשה על הצד הטוב ביותר. זה דוחף אותך קדימה ונוסך הרבה מאוד בטחון בסביבתך.

אתה איש מעשה, ביצועיסט, מנהל פרויקטים, לא אוהב להשאיר מטלות פתוחות. מילים, דיבורים, שיחה על תחושות הם לא ממש הצד החזק שלך אם כי ניכר שהשתפרת בזה מאוד בשנים האחרונות, לשמחת כולנו.

אני מסתכלת על מהלך חייך, איך כל פעם ידעת להמציא את עצמך מחדש. מהיכן שאבת את האומץ? האם לא חששת? כבן אדם בוגר אני יודעת להעריך את היכולות האלה מאוד מאוד. למדת בטכניון, היית מפקח בנייה בכברי, בסולל בונה בארץ ובעולם, היית גזבר בקבוץ, היית מנהל מפעל כבירן. לקחת שנת חופש מהקבוץ לא פעם אחת – פעמיים! וכישורית, ושלומי…ועוד היד נטויה…

תמיד ידעת לעשות מה שאתה רוצה, להמשיך ללכת עם הבחירות שלך, אבל גם להישאר מחובר, מוקף חברים מכל הגילים, מפרגן לעצמך מהנאות החיים ובעיקר אוהב את החיים כפי שאתה יוצר אותם לעצמך.

והלוואי שזכינו כולנו בחלקים מה-DNA הזה.

אז מה לאחל לך?

שתמשיך בדרך שלך, שתמשיך להנות מהחיים ושתדע להיעזר בכל אחד מאיתנו במקרה הצורך.

באהבה

יעל

 

והיום אנחנו נפרדים ממך,

ורוצים להגיד עוד כמה מילים לך ריבה

זכינו להכיר אישה מיוחדת עם לב רחב ואישיות כובשת, יודעת את דרכך בעולם ויודעת להשיג את מבוקשך בדרכי נועם. כולנו אוהבים אותך ואת משפחתך ונמשיך לשמור על הביחד הזה.

סגור לתגובות.