מרדכי ברוך (מורדי)

מרדכי ברוך (מורדי)
1935 – 2006

קורות חייו

מרדכי ברוך, מורדי, נולד בשנת 1935 בעיר יס ברומניה. כשפרצה מלחמת העולם השניה היה ילד. אביו נרצח ע”י הגרמנים ואימו נשארה תחילה לבד עם הילדים, עד שכולם התפזרו ועלו בנפרד לארץ ישראל, לבד מאמו שלא נשארה בחיים ונפטרה ברומניה. אחרי המלחמה היה מורדי בבית יתומים ברומניה, משם יצא למסעו לארץ עם קבוצת נוער, דרך בלגיה ועל אוניית המעפילים “גאולה”. כשהגיעה האונייה לחוף חיפה, הבריטים לא נתנו למעפילים לרדת לחוף והאונייה הוחזרה לקפריסין. בקפריסין פגש מורדי את שתי אחיותיו ואת דודתו וילדיה. כעבור שלושה חודשים הגיע זמנו של מורדי, יחד עם קבוצת הנוער, להעפיל סופסוף לישראל והוא הגיע למחנה עתלית. משם עבר לקריית יערים ומשם לקיבוץ מעפיל, ואחר כך לקבוץ עין- דור. בתום בית הספר התגייס מורדי לנח”ל והיה בין ראשוני ניר-עוז. את יעל פגש בטבריה בחנות ספרים ומיד התאהב בה. והשניים התחתנו בעין-דור יחד עם עוד 3 זוגות, בחתונה משותפת.

עם יעל עבר מורדי למושב כפר חיים, שם נולדו 3 הבנות, אסתי, ענת ודורית. מורדי היה חקלאי, עבד במשק בכפר חיים, בו היו תרנגולות, חממת גיפסנית ופרדסים של קלמנטינות ואפרסמון, בשילוב עם עבודה בבנק עין-חי, הבנק של תנועת המושבים. בהצגות המושב היה מורדי השחקן הראשי וגם כתב בחרוזים.

 

בליל הסדר בשנת 1981, כשהיה מורדי בן 46, תקף אותו אירוע מוחי. מורדי ויעל עזבו את המשק ולפני 5 שנים, בעקבות אירוע מוחי נוסף, באו לכברי ומורדי עבר להתגורר ב”נאות”.

בתחילת השבוע אושפז מורדי בבית החולים ואתמול בבוקר, אחרי שקם במצב רוח טוב ואופטימי, פשוט עצם את עיניו לנצח. השאיר אחריו אח ואחות ואת יעל, אשתו, שלוש בנותיו ומשפחותיהן, בהן 10 נכדים.

יהיה זכרו ברוך.

 

סגור לתגובות.